روزانه ها

روزانه های منه دیگه

روزانه ها

روزانه های منه دیگه

خطر اسلام به خطر افتادگی

اون روز آبجی مینا از بچه اش که از صبح پای کامپیوتر بود پرسید نمازتو خوندی؟ اونم گفت آره!

معلوم بود حسابی غرقه باز هست و حوصله ی نماز خودنو نداره و داره یه جوریی مامانه رو می پیچونه. بعد آبجی مینا گفت آدم نباید یه جوری از بچه اش سوال بپرسه که اونم بتونه با دروغ جواب بده. مثلا من که می دونم اون نماز نخونده باید می گفتم پاشو نمازتو بخون.

اینو گفتم که بگم حتی نحوه ی سوال پرسیدن هم توی تربیت بچه و رفتارش توی جامعه چقد می تونه موثر باشه. مثلا این بنده خدا آقای ایکس!

اینا خونشون دو طبقه هست، طبقه ی بالا مستاجر دارن. مستاجرشون هم دوتا پسره جوون و بی کار و معتاد داره. طبیعتا حیاط اینا (حداقل از طبقه ی دوم خودشون) دید داره. اینه که خانومای خونه هر بار بخوان برن دستشویی باباهه دم در هال خفتشون می کنه می گه روسری! خب اینا هم حالا حداقل تا وقتی باباهه هست مراعات می کنن (دستشویی نمی رن)

چیزی که من حس کردم اینه که آدمهایی که انقد اصرار می کنن به بچهه واسه ی حجاب یا چیزای دیگه مرتبط با دین، بیشتر بچه رو زده می کنن. مخصوصا حجاب. من فکر می کنم فقط مردایی به زناشون گیر می دن (و مثلا غیرتی هستن) که خودشون چششون از همه ناپاک تره!!!! والا مگه خود زنه عقلش نمی رسه؟ حالا حواسش نیست خب، اون مرتیکه چششو بنده. همین آقای ایکس اون روز داشت داد و بیداد می کرد که آره پسر جوونه! می افته به گناه مقصر تویی! اولا که ... غلط می کنه این پسره انقد زپرتیه که با دیدن موهای یه دختر نمی تونه جلو خودشو بگیره. دوما خب تا دید اسلام داره به خطر می افته خبر مرگش از پشت پنجره بره کنار! سوما حالا اگه رفت و یه گهی خورد تقصیر دختره است؟! اسلام فقط می گه دختره خودشو بپوشونه؟ جاییش نگفته پسره هم یه کم اون چشم کور شده اش رو درویش کنه.

همینه که این بابا ها بچه هاشونو سر لج می ندازن.

نظرات 1 + ارسال نظر
عرفان جمعه 3 اردیبهشت 1389 ساعت 18:40

سلام
خوبی؟
کسالتی نداری؟
امروز همش بیادت بودم و بیا د حرفهایی که دیروز زده بودی و نگران شدم البته قطعا اونی که باید همه مارا از همه بلایا مصون بداره شما را هم در کنف حمایت خودش قرار میده و وطمئن باش برات دعا میکنم.
واما در خصوص تربیت اره درست میگی و شرائط هم حقا برا فرزندان امروزی بسیار سخت شده و خدا خودش باید به فریاد برسه .
در خصوص همسایه ها هم که ممتاسفانه امورات جامعه به این شکل داره پیش میره بازهم باید مواظب باشیم تا جامعه بیشتر از این به انحراف و انحلال کشیده نشه
موفق باشید
روز وشب خوبی داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد